sobota, 16 maja 2015

Krem waniliowy z rabarbarowym curdem




Dziś moje sezonowe zachcianki zostały całkowicie spełnione. Z porannych łowów przyniosłam rabarbar, truskawki i zielone szparagi, a jednocześnie w głowie milion pomysłów, jak te zdobycze wykorzystać. I zaczęłam od deseru z rabarbarem. 

Rabarbarowy curd już robiłam kiedyś, tutaj. Składniki są praktycznie te same, ale wykorzystałam tym razem metodę przygotowania z tego bloga. Dałam połowę składników. Rabarbarowy curd postanowiłam połączyć z waniliowym kremem na bazie mascarpone. I było pysznie!

Ten deser dodaję do mojej zakładki "Deser dla dwojga", znajdziecie tam również inne propozycje.


Krem waniliowy z rabarbarowym curdem (porcja dla 2 osób)
Składniki na krem:
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 1 i 1/2 łyżki cukru pudru
  • 150 g serka mascarpone
  • 1/2 łyżki cukru z wanilią

Składniki na rabarbarowy curd:
  • ok. 250 g rabarbaru
  • 3-4 truskawki (opcjonalnie)
  • 25 g drobnego cukru
  • 3 żółtka
  • 50 g cukru pudru
  • kilka kropel soku z cytryny
  • szczypta soli
  • 20 g masła

Przygotować krem: śmietankę ubić z cukrem pudrem na sztywno. Delikatnie wymieszać z mascarpone i cukrem z wanilią. Wstawić do lodówki.

Rabarbar umyć, pokroić na plasterki. Wrzucić do rondelka (można też dodać kilka pokrojonych truskawek), zasypać cukrem, odstawić na minimum pół godziny. Następnie całość gotować na małym ogniu, aż rabarbar i truskawki zaczną się rozpadać. Zmiksować na gładko, trochę przestudzić.

Żółtka zmiksować z cukrem i szczyptą soli. Ustawić w metalowej misce nad garnkiem z wrzącą wodą, powoli podgrzewać na wolnym ogniu, mieszając, żeby masa jajeczna była ciepła, ale by żółtka się nie ścięły. Do ciepłej masy dodać mus rabarbarowy i sok z cytryny, wymieszać, podgrzewać jeszcze chwilę do zgęstnienia. Zestawić z ognia, dodać masło pokrojone na kawałki. Wymieszać, aż masło się rozpuści i powstanie gładki krem. Przestudzić.

W pucharkach lub kieliszkach układać warstowowo krem waniliowy i rabarbarowy curd. Można ozdobić kawałkami truskawek.


Rabarbarowa rewolucja

18 komentarzy:

  1. Pysznie!
    Uwielbiam spełniać swoje kulinarne zachcianki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja!
    Idealny deser dla dwojga ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko, że pogoda w ostatnich dniach nie pozwala go zjeść w plenerze :).

      Usuń
  3. Uwielbiam curd z rabarbaru, taki deser musiał smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rabarbar, truskawki i krem waniliowy - połączenie idealne jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności, ja jeszcze w tym roku nic z rabarbarem nie robiłam, a trzeba się śpieszyć, bo sezon taki krótki :-)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic