środa, 29 lipca 2015

Megaciastko z czekoladowymi drażetkami




Jakie są idealne amerykańskie ciacha? Złociste. Słodkie. Chrupiące z wierzchu i ciągnące w środku. Napakowane czekoladą, kolorowymi drażetkami, rodzynkami lub orzechami, a najlepiej tym wszystkim jednocześnie. Duuuuże.

Zaryzykuję stwierdzenie, że tak dużego ciastka jeszcze nie widzieliście. Przepis* podpatrzony u Słodkiej Babeczki od razu wydał mi się genialny. A gdyby tak upiec wielkie ciastko w formie do ciasta i móc je kroić na kawałki? :)

To ciasto zachowuje wszelkie cechy idealnych amerykańskich cookies. Myślę, że świetnie sprawdziłoby się w roli urodzinowego ciasta na imprezie dla dzieci. Jest proste i pyszne, a dodatek kolorowych drażetek sprawia, że wygląda uroczo. Spróbujcie!


Megaciastko z czekoladowymi drażetkami
Składniki:

  • 225 g mąki
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 94 g miękkiego masła
  • 100 g cukru
  • ziarenka z 1/2 laski wanilii
  • 1 duże jajko
  • szczypta soli
  • 50 g posiekanej gorzkiej czekolady (może też być deserowa)
  • 75 g czekoladowych drażetek (np. M&M's)


Masło z cukrem i wanilią ubić na puszystą masę. Dodać jajko i nadal ubijać do połączenia składników. Dosypać mąkę i wymieszać. Na końcu dodać czekoladę i czekoladowe drażetki, wymieszać dokładnie.

Okrągłą blachę (np. do pizzy) albo formę do tarty wysmarować masłem lub margaryną, dno wyłożyć pergaminem. Ciasto rozłożyć równomiernie, docisnąć, wygładzić.

Piec przez ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni. Po wystudzeniu kroić.


*zmieniłam proporcje składników na formę o średnicy 22 cm, dokonałam niewielkich zmian



Piknik

8 komentarzy:

  1. Bardzo podobają mi się takie ciasta z drażetkami, są takie bardzo kolorowe, ale jeszcze nie miałam okazji takiego zrobić :)
    Szkoda, że nie ma zdjęcia w przekroju ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam upiec, przekrój też kuszący :).

      Usuń
  2. Świetny , też jestem ciekawa jak ciastko wygląda w środku bo zawsze mi się wydawało że drażetki przy pieczeniu się rozpuszczają i puszczają barwnik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, barwnik puszczają minimalnie - nie wiem, czy to zależy też od typu drażetek, czy nie. Moje drażetki pozostały lekko chrupiące. W przekroju też jak American cookies, na pewno czekolada i drażetki nie rozpuszczają się całkowicie, to jest fajne.

      Usuń
  3. Mega kolorowe megaciastko!
    Intryguje mnie jak wygląda w środku...
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, teraz będzie za Tobą chodzić, intrygując :))

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic