wtorek, 4 sierpnia 2015

Jeżyny pod kokosową kruszonką




Już kilka razy wspominałam na blogu, że uwielbiam crumble. Należy do deserów idealnych, szybkich, o dużej ilości możliwych kombinacji. Tym razem zaczarowałam w nim przyniesione z wycieczki do lasu jeżyny. Nie chciałam psuć ich kwaskowatego smaku, więc do owoców nie dodawałam cukru, przełamałam tylko tę kwaskowatość dodatkiem banana. Cała słodycz jest w kruszonce.

Jeżyny to jeden ze smaków mojego dzieciństwa, lata w rodzinnej wsi. Używaliśmy raczej nazwy ostrężyny. Dokładnie wiedzieliśmy, kiedy owoce dojrzewają i gdzie ich szukać. Znaliśmy miejsce, gdzie było ich dużo. Cóż to były za wyprawy z emaliowanymi kubeczkami! Nie tylko kubeczki, ale także brzuchy były pełne owoców. I te powroty z umorusanymi sokiem buziami i poplamionymi palcami...


Jeżyny pod kokosową kruszonką
Składniki (na 2 porcje):

  • 2 garście jeżyn
  • 1 mały banan
  • ok. 40 g masła
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki mąki


Z masła, mąki, cukru i wiórków kokosowych zagnieść kruszonkę.

Banana obrać, pokroić w plasterki. Ułożyć w kokilkach razem z jeżynami. Posypać kruszonką.

Zapiekać w temperaturze 180 stopni przez około 15-20 minut.



Przepis dodaję do zakładki "deser dla dwojga".


Letnie owoce



Coco Dreams

14 komentarzy:

  1. O mniam! Już nie mogę się doczekać, kiedy te jeżynki u mnie na krzaczku dojrzeją!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas już spor dojrzało i na krzaczku, i w okolicy :). Twoje też na pewno złapią słońce :).

      Usuń
  2. Z gałką lodów waniliowych... Niebo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachwycająca kruszonka!
    Tutaj w Toskanii jeżyny są bardzo popularne. Mozna je kupić na targu i w postaci dżemu.
    Zajadam się...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pysznie i prozdrowotnie. A Toskanii zazdroszczę :)

      Usuń
  4. Przypomniałaś mi moje dziecięce wakacje. Jeździłam na wieś i zbierałam w lesie różne owoce, które akurat były dojrzałe. Jeżyny wspominam jako najlepsze ze wszystkich :)
    Dzięki za pomysł aby przykryć je kruszonką. Uwielbiam kruszonkę, a z jeżynami chyba jeszcze nie próbowałam. Kokosowa kruszonka brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też niezły kawał mojego dzieciństwa. Kiedy przynosiło się z lasu jagody (u nas borówki), babcia robiła pierogi :).

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic