sobota, 3 października 2015

Babeczki dyniowo-kokosowe (wegańskie)



Dyniowe ciasto podaje się w Stanach Zjednoczonych na Święto Dziękczynienia. Nie jestem pewna, czy akurat takie - bo wszędzie, gdzie szukałam, znajdowałam raczej coś w rodzaju tarty z dyniowym nadzieniem - ale Beata Pawlikowska, u której znalazłam ten przepis, twierdzi, że właśnie to. Zapewne takich przepisów jest więcej - jak naszych wersji serników, makowców i bab świątecznych.

Zafascynowało mnie połączenie kokosa z dynią. Dla mnie dość odlotowe, zważywszy, że nigdy nie próbowałam. Wprowadziłam w przepisie niewielkie zmiany, zrobiłam ciasto z połowy porcji, po czym, jak to ja, po swojemu wlałam je nie do keksówki, ale do foremek na muffiny. I wiecie co? Te babeczki są genialne. Mocno kokosowe, z wierzchu delikatnie chrupiące, trochę jak kokosanki. Wilgotne w środku. Pachnące. Pyszne.

Babeczki dyniowo-kokosowe
Składniki:
  • 1 i 3/4 szklanki mąki 
  • 1 i 1/4 szklanki brązowego cukru 
  • 1 szklanka przecieru z dyni 
  • 1/2 szklanki oleju 
  • 1/2 szklanki mleka kokosowego 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej 
  • 1 szklanka wiórków kokosowych 

Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia, brązowym cukrem, solą, cynamonem i gałką muszkatołową. Dodać przecier z dyni, olej, mleko kokosowe, wiórki kokosowe. Wymieszać. 

Foremki napełnić ciastem do 2/3 wysokości. Piec w temperaturze 180 stopni przez ok. 20-22 minuty.


Zakręcony Muffin - edycja jesienna

14 komentarzy:

  1. wyglądają cudnie, zapraszam do mnie : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. No to cieszę się ogromnie, że trafiłam :).

      Usuń
  3. Wegańskie czyli coś dla mnie :) Super wyglądają :) Czekam na więcej wegańskich przepisów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest więcej, jest :). Polecam dyniowe pączki! Pozdrawiam :).

      Usuń
  4. Cudowne muffinki! :)
    Wyglądają uroczo! *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Też jeszcze dyni z kokosem nie łączyłam, zapowiada się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kokos i dynia! Co za wspaniały mariaż smakowy.
    Mam na takie babeczki ogromną ochotę!

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic