czwartek, 10 marca 2016

Ciasteczka twarogowe z brzoskwiniami




Przepis dostałam od Kasi. Rozmawiałyśmy przez telefon, opowiadała mi o szybkim przepisie na ciastka bez dodatku cukru. Notowałam konturówką na kawałku papieru, stojąc w łazience, spiesząc się przed wyjściem. Ale przepis jest tak prosty, że w zasadzie notatki nie były potrzebne.

Bazowy przepis na ciasto jest idealny i do wypieków słodkich, i do słonych. Można dodać to, czego dusza zapragnie: owoce, marmoladę, masę orzechową, oliwki, fetę, szynkę, ser żółty, pieczarki. Cokolwiek. Będzie pysznie. Ja na pewno jeszcze nie raz poeksperymentuję i Was też do tego zachęcam.

A u mnie ciasteczka z brzoskwiniami, posypane brązowym cukrem. Można je zabrać w podróż, do pracy, na spacer (o ile wytrzymacie pakowanie i nie schrupiecie wszystkich od razu). Po prostu pychota.


Ciasteczka twarogowe z brzoskwiniami
Składniki:

  • 200 g miękkiego masła
  • 200 g kremowego twarogu (u mnie President)
  • 2 szklanki mąki tortowej (plus dodatkowa do podsypywania)

dodatki:

  • puszka brzoskwiń w syropie
  • 1 jajko
  • brązowy cukier (do posypania)



Z podanych składników zagnieść elastyczne ciasto. Rozwałkować je na stolnicy, w razie potrzeby dodatkowo podsypując mąką.

Wykrawać kwadraty lub kółka, na środku układać owoce (u mnie pokrojone na kawałki brzoskwinie) lub inne słodkie czy wytrawne dodatki, zlepiać brzegi ciasta, formując dowolne kształty.

Smarować roztrzepanym jajkiem, posypywać brązowym cukrem.

Ciasteczka układać na blasze wyłożonej pergaminem lub oprószonej mąką. Piec ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni (termoobieg), aż się zrumienią.

10 komentarzy:

  1. Wyglądają apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne, domowe, przypominają mi ciasteczka, które moja mama piekła weekendami. Piękne po prostu <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, jest w nich coś maminego :-). Dziękuję!

      Usuń
  3. Pysznie!
    Bardzo lubię takie przepisy , które można wykorzystać uniwersalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Duża ilość możliwych kombinacji :-).

      Usuń
  4. Koleżanka mówiła mi o tym cieście i czekałam na dobrą chwilę, żeby je wypróbować :) Z brzoskwiniami musi smakować super!

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic