czwartek, 19 maja 2016

Ekspresowe ciasto cytrynowe




Mogłabym być Francuzką. Francuzi nigdy nie odmawiają sobie zjedzenia deseru, bo "cukier rozwija inteligencję"*. I potrafią się cieszyć smakowaniem, celebrowaniem, spędzaniem czasu w kuchni i przy stole.
Po wielu dniach deszczu wróciło słońce, dlatego wybrałam to ciasto - ekspresowe ciasto cytrynowe Madame Korn. Jak pisze o nim w książce "W mojej francuskiej kuchni" Susan Herrmann Loomis, jest lekkie, pożywne i ma smak śródziemnomorskiego słońca. Właśnie z lekkością i słońcem mi się skojarzyło, gdy je piekłam i gdy go spróbowałam. Idealnie wiosenne!


Ekspresowe ciasto cytrynowe**
Składniki:
  • 150 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki drobnej soli morskiej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 duże jajka
  • 250 g prawdziwego cukru waniliowego
  • 75 ml mleka
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 60 g masła (roztopionego i schłodzonego) + odrobina do posmarowania formy
  • cukier puder do posypania


Tortownicę lub okrągłą formę o średnicy 23 cm nasmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia.

Wymieszać mąkę z solą i proszkiem do pieczenia, przesiać przez sito..

Utrzeć jajka z cukrem waniliowym na gęsty, jasnożółty krem. Dodawać suche składniki naprzemiennie z mlekiem. Dodać skórkę z cytryny, a potem roztopione masło i delikatnie wymieszać.

Wlać ciasto do przygotowanej wcześniej formy i piec na środkowej półce piekarnika w temperaturze 200 stopni, aż się zrumieni i lekko urośnie - ok. 30 minut. Sprawdzić po 25 minutach - jeśli wykałaczka wbita w najgrubszą część ciasta po wyjęciu będzie sucha, znaczy to, że ciasto jest upieczone.

Wystudzić, posypać cukrem pudrem.


*super, ale w takim razie jak żyć? Niedawno pisałam tutaj, że szkodzi ;-).
**przepis pochodzi z: Susan Herrmann Loomis, W mojej francuskiej kuchni, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2016.

14 komentarzy:

  1. Piękne!
    Częstuję się...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ekspresowe, to musi być dobre :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. To ciacho wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj też mogłabym być Francuzką w takim razie;D Ciasto wygląda bardzo apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń

  5. Your blog is very impressive and have the useful information it is really caught my attention.


    great work

    تصميم مواقع





    good job Beautiful! :)

    حراج السيارات

    OdpowiedzUsuń
  6. O mniam, wygląda niesamowicie kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo tak mogłabym być Francuzką!
    Ja szaleję za makaronikami i mam to szczęście, że już w sierpniu ich spróbuję!

    Co do ciasta to coś takiego właśnie za mną ostatnio chodzi, może uda mi się upiec w trakcie długiego weekendu :)

    pozdrawiam cieplo
    Kobiecemysli.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie ciasta są super- mają same zalety:) Robię podobne, wszyscy się zajadają:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie, jak tu żyć, gdy słodki ząb domaga się takich dobroci ;) Wygląda pięknie, tylko się częstować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pycha - uwielbiam ciasta cytrynowe! I ja też mogłabym być Francuzką, oni kochają masło i dodają je niemal do wszystkiego - ja też uważam, że bez niego nie można się obejść :P

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic