środa, 29 czerwca 2016

Mus czekoladowo-malinowy




Lato przyszło całkiem niedawno, a zdaje mi się, jakby trwało już długo. Zdążyliśmy się objeść truskawkami, spróbować szparagów, na krzaczkach pięknie czerwienieją porzeczki. I są maliny - wreszcie są. Zbieram pomysły, co z nimi zrobić, jak się nasycić tym malinowym czasem.

Zainspirowałam się przepisem Pawła Małeckiego z "Cukierni Lidla" i zrobiłam pyszny mus czekoladowo-malinowy. Wykorzystałam w nim wyłącznie czekoladę deserową, pomijając mleczną i to był dobry wybór, bo mus jest wystarczająco słodki. Pięknie się prezentuje w minisłoiczkach, które przyjechały do mnie aż z Hiszpanii. No i nadaje się doskonale na romantyczny deser, jeśli tylko macie na taki ochotę!


Mus czekoladowo-malinowy (3-4 porcje)
Składniki na mus malinowy:

  • 100 g świeżych malin (mogą też być mrożone)
  • 15 g cukru pudru
  • 3 g żelatyny + 20 ml wody

mus czekoladowy:

  • 200 ml śmietanki UHT 30% (dobrze schłodzonej)
  • 2 żółtka
  • 100 g czekolady deserowej

do przybrania (opcjonalnie):
świeże maliny
kakao
paluszki czekoladowe


Przygotować mus malinowy: żelatynę namoczyć w zimnej wodzie, następnie rozpuścić w kuchence mikrofalowej lub w rondelku na małym ogniu, cały czas mieszając.
Maliny wymieszać z cukrem pudrem i zblendować. Rozpuszczoną żelatynę połączyć z malinami, mus malinowy wlać na dno pucharków.

Śmietankę ubić. W osobnym naczyniu ubić żółtka, następnie połączyć śmietankę z żółtkami i wymieszać delikatnie szpatułką. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, lekko przestudzić. Dodać do pozostałej masy, dokładnie wymieszać.

Musem czekoladowym zalać mus malinowy w pucharkach, wstawić deser do lodówki na co najmniej pół godziny.

Po wyjęciu z lodówki udekorować.

10 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają te malinki!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekolada i maliny to zawsze dobry pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszny i piękny!
    Mam nań wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna inspiracja, również lubię maliny, choć niestety muszę zadowolić się kupnymi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Veggie. Ja pierwsze też kupiłam, bo krzaczki są jeszcze młode. Ale tym malinom jeszcze trochę brakuje do pełnej słodkości :-).

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic