czwartek, 11 sierpnia 2016

Mus chałwowo-kokosowy z owocami (wegański)




Podstępny prześladowca. Miesza w twoich myślach, wierci ci dziurę w głowie. Natrętnie powraca z obrazem, zapachem lub smakiem. Nęci: a może by tak spróbować? Nie odstępuje cię ani na krok. Nie spuszcza z tonu, póki nie ustąpisz.

To ten przepis, który zobaczyłaś i nie mogłaś już odzobaczyć. Ten, który mówi "zrób mnie, bo i tak nie dam ci spokoju". Macie takie? Ja miewam. I to był jeden z nich. Ostrzegam - Marta z "Jadłonomii" ma takich więcej!


Mus chałwowo-kokosowy z owocami (inspirowany tym przepisem)
Składniki (proporcje na 3-4 minideserki):

  • 1/2 puszki mocno schłodzonego mleka kokosowego (tylko stała część, bez wody)
  • 1/2 łyżki cukru pudru
  • ok. 60 g chałwy + ewentualnie więcej do pokruszenia
  • ok. 200-250 g sezonowych owoców (u mnie borówki, mogą też być poziomki, maliny)


Mleko kokosowe zmiksować z cukrem pudrem. Dodać pokruszoną chałwę i miksować do połączenia składników.

Do słoiczków/miseczek/szklaneczek nakładać po odrobinie musu, przekładać warstwą owoców i znów dodawać mus. Opcjonalnie można dodatkowo posypywać pokruszoną chałwą. Wierzch deseru udekorować owocami.

Można dodatkowo schłodzić w lodówce lub od razu podawać.

PS Deser jest prawdziwie wegański, gdy mamy wegańską chałwę dobrej jakości. Taką, która nie zawiera na przykład sproszkowanych jaj.

14 komentarzy:

  1. Wyglada super, ale u mnie niestety odpada - nie znoszę chałwy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kiedyś do fanek nie należałam. A warto się do niej przekonać, bo można tworzyć fajne połączenia smaków :-). Pozdrawiam!

      Usuń
  2. MEGA! Kocham chałwę i mleko kokosowe :) choć w tym przypadku to musi być chyba sama śmietanka - pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tylko to, co gęste, żeby się ładnie ubiło. Koniecznie spróbuj, przepis jest boski! :-)

      Usuń
  3. Kochamy kokos i kochamy chałwę :) Nas na taki deser nie trzeba w ogóle namawiać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdyby jeszcze to jakoś ułożyć w kształt pandy... :D

      Usuń
  4. No tak :) rewelacja :) chałwa i owoce ... taka ukraińska słonecznikowa chyba byłaby najlepsza, tylko muszę gdzieś dorwać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały, pachnący owocami lata!
    Smakuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystajmy, bo czuć już w powietrzu pierwsze powiewy jesieni...

      Usuń
  6. To połączenie musi być wspaniałe! :D Kocham chałwę i od dawna marzyłam o jakimś chałwowym musie, ale zazwyczaj zawiera on śmietanę i jajka a ja szukałam czegoś prostego :D Mam puszkę mleka kokosowego, więc czas na deser!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trafiłam! Smacznego :-). I polecam oczywiście Jadłonomię, to kopalnia wegańskich słodkości :-).

      Usuń
  7. Znam to doskonale... Wiercą takie dziurę w brzuchu, chodzą za człowiekiem, aż się w końcu podda i zrobi. A potem nie można oderwać się od miski... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wszystko w Tobie krzyczy: więcej, więcej! :D

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic