niedziela, 4 września 2016

Babeczki z jagodami




Przeczytałam jakiś czas temu o fioletowych słodkościach (klik). Że trend ze Stanów, a tak właściwie z Filipin, gdzie fioletowy może być zarówno chleb, lody, ciasteczka i dżem. Że efektowne, a nawet zdrowe.

Przypomniałam sobie o tym, gdy moje babeczki z dodatkiem jagód w syropie zaczęły zmieniać kolor. Barwnik jest całkowicie naturalny, smaczny i również zdrowy. Może te babeczki są mniej trendy, ale wyglądają nieźle i smakują znakomicie. A gdy w pierwszy wrześniowy weekend również nad Wami wiszą szare chmury, można sobie takie pyszności upiec całkiem szybko. Nie zapominajmy, że jagody są świetnymi odstraszaczami infekcji!


Babeczki z jagodami
Składniki (na 5-6 dużych babeczek):

  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1 szczypta soli
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego
  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4-5 łyżek jagód w syropie (lub świeżych)
  • kilka kostek czekolady (gorzkiej lub deserowej)


Jajka ucieramy na puszysto z cukrem i cukrem wanilinowym. Powoli dolewamy olej, miksując, dosypujemy sól. Następnie wsypujemy partiami mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, miksując dokładnie.

Na sam koniec dodajemy jagody i delikatnie mieszamy.

Masę nakładamy do foremek do 2/3 wysokości. Na wierzch ścieramy na drobnej tarce czekoladę.

Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 20-25 minut.

24 komentarze:

  1. To ja poproszę jedną, bo wydaje mi się być idealnym dodatkiem do kubeczka kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczo wygląda i na pewno pysznie smakuje :) bardzo lubię wypieki z dodatkiem jagód <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Połknęłabym w całości kilka takich fioletowych pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pokazała fioletowy język niedowiarkom! :-))

      Usuń
  4. Pięknie wyglądają :)
    Zbieram pomysły na weekend, bo mam gości - na pewno warto wykorzystać ostatnie jagody!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja też szukam przedweekendowych inspiracji, sezonowych owoców póki co jeszcze dostatek - może u Ciebie coś ciekawego znajdę :-).

      Usuń
  5. ulala..uwielbiam jagody! znaczy- u mnie mówi się borówki :D
    Takie muffiny muszą być świetne.. mogę się wprosić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też się mówi borówki :)
      Zapraszam, oczywiście!

      Usuń
  6. Ta babeczka jest doskonała!
    No gęba w niebie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne są! :)
    Aż mam ochotę na jedną taką! <3

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic