środa, 14 września 2016

Lekkie ciasto na maślance ze śliwkami



Fioletowa, słoneczna jesień. Przedjesień. Pisałam już na blogu, że czas jesienny kojarzy mi się z kolorem fioletowym, już późne lato zwiastuje tą barwą zbliżanie się jesieni. Jagodami, jeżynami, śliwkami.

Obiecałam śliwkowe ciasto, bo zostałam hojnie obdarowana drobnymi węgierkami. Usmażyłam też z nich czekośliwkę, nie mogłam się powstrzymać.

Ciasto upiekłam lekkie, puszyste, na maślance. Dorzuciłam garść jesiennych malin (które w tym roku owocują jak szalone i jest ich więcej niż tych wcześniejszych, z letniej odmiany. A może dlatego, że wrzesień taki piękny?).


Lekkie ciasto na maślance ze śliwkami
Składniki:
  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru trzcinowego
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2,5 szklanki mąki
  • 300-400 g śliwek węgierek
  • garść malin (opcjonalnie)
  • płatki migdałowe do posypania
  • cukier puder do oprószenia


Jajka ubić z cukrem i cukrem wanilinowym na puszystą, jasną masę. Miksując nadal, powoli wlewać olej i maślankę. Następnie stopniowo dosypywać suche składniki: mąkę i proszek do pieczenia. Miksować do dokładnego połączenia składników.

Ciasto wlać do tortownicy wyłożonej pergaminem. Ułożyć śliwki i maliny (opcjonalnie), posypać płatkami migdałowymi.

Piec przez ok. godzinę w temperaturze 180 stopni. Po wystudzeniu ciasto oprószyć cukrem pudrem.

6 komentarzy:

  1. jakie ciastoooo <3 podziel się!
    Wygląda obłędnie.. puszyste, ze śliwkami.. i ten puder na wierzchu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie się podzielę, czym chata bogata :D

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic