piątek, 28 października 2016

Minichlebki bananowe z masłem orzechowym, czekoladą i czarnym sezamem




Wirują żółte liście.Ostatnio prawie każdy mój post zaczyna się od jesieni :-). Lubię tę, którą ostatnio spotkałam na drodze - ścielącą pod nogi dywan z różnokolorowych liści, kasztanów i żołędzi. Wiercącą w nosie ostatnimi promykami słońca, których coraz mniej w skracających się dniach. Pachnącą cynamonem, orzechami, otuloną kocem.

Banan, czekolada, masło orzechowe i... czarny sezam? Brzmi intrygująco, prawda? Skąd takie świetne pomysły na jesienne wypieki? A od Weganona, który tworzy jedno z najbardziej inspirujących wegańskich miejsc w internecie (przepis tutaj). Jego chlebki bananowe z masłem orzechowym, czekoladą i sezamem zrobiłam częściowo po swojemu, zmieniając składniki i niektóre proporcje. Moje wyglądają nieco inaczej, bo użyłam zwykłego mleka i mąki pszennej pełnoziarnistej. I nie są tak idealnie foremne, za to pyszne!

Minichlebki bananowe z  masłem orzechowym, czekoladą i czarnym sezamem
Składniki (na ok. 10 dużych ciastek):

  • 2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mleka
  • 2 kopiaste łyżki masła orzechowego
  • 1,5 dużego dojrzałego banana
  • 1 kopiaste łyżka marmolady pomarańczowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki miodu
  • 4 łyżki czarnego sezamu
  • 50 g gorzkiej czekolady (70%) ze skórką pomarańczy


Masło orzechowe zmiksować z bananami, mlekiem, marmoladą pomarańczową i miodem. 

Do miski wsypać suche składniki, czarny sezam i posiekaną czekoladę. Wymieszać.

Połączyć składniki suche z mokrymi i dokładnie wymieszać. Łyżką do lodów lub dużą łyżką wykładać masę na blachę wyłożoną pergaminem, lekko spłaszczać widelcem zanurzonym w wodzie.

Piec 30 minut w 180 stopniach.

4 komentarze:

  1. Obłędnie się prezentuje, porwałabym kąsek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam :) Na takie miałabym dziś ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Intrygujące połączenie składników :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic