wtorek, 17 grudnia 2013

Muffinki śnieżynki




Śnieżynki albo gwiazdki - jak wolicie. Zimowe. Z bananem, czekoladą i miodem, napakowane orzechami, z nutą cynamonu. Oprószone śnieżnym cukrem pudrem - zwłaszcza dlatego, że prognozy pogody póki co nie przewidują śniegu na święta.

Muffinki śnieżynki
Składniki (na około 12 sztuk)
  • 100 g czekolady deserowej 
  • 2 łyżki słodkiej śmietanki 
  • 4 łyżki masła lub margaryny 
  • 1 banan 
  • 2 jajka 
  • 2 łyżki miodu 
  • 5 łyżek mleka 
  • 1,5 szklanki mąki 
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 garść posiekanych orzechów włoskich 
  • 0,5 łyżeczki cynamonu 

Czekoladę rozpuścić ze śmietanką i masłem w kąpieli wodnej. Odstawić na chwilę do przestudzenia.

Banana pokroić na kawałki, wrzucić do blendera. Zmiksować z jajkami, mlekiem i miodem. Dodać przestudzoną masę czekoladową, miksować do połączenia składników.

Mąkę połączyć w misce z proszkiem do pieczenia, cynamonem, orzechami. Dodać składniki mokre do suchych, wymieszać.

Foremki do muffinek wypełnić do 2/3 wysokości. Muffinki piec w temparaturze 180 stopni przez około 15 minut (do "suchego patyczka").

Po ostudzeniu posypać muffinki cukrem pudrem.

7 komentarzy:

  1. bardzo efektownie urokliwe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie gwiazdka!
    Piękna i smakowita na pewno.
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwał, tak zwał najważniejsze, że pysznie wyglądają, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają smakowicie:) Ja co prawda posiadłam umiejętność gotowania i pieczenia, ale nie wiem, czy chciało by mi się bawić w robienie takich pyszności. Ja do wszelkich wypieków kremów czekoladowych używam tylko dobrej czekolady i dobrego masła. Pozdrawiam i wszystkiego dobrego życzę:)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic