piątek, 23 czerwca 2017

Lody z awokado, czekoladą i miętą




Czas na kolejną lodową recepturę. Lodów nigdy nie za dużo, zwłaszcza przy prawdziwie letnich temperaturach. Wcale mi nie przeszkadza, że pogoda nieco się popsuła w ostatnich dniach. Nadal mam ochotę na mrożone desery, a do tego mam w domu dwie wydane całkiem niedawno książki o lodach i mam zamiar przetestować duuuużo przepisów.

Dacie wiarę, że to chyba jedne z najlepszych domowych lodów, jakie jadłam? A nie spodziewałam się tego - mimo że lubię awokado w deserach i że byłam pewna, że ta kompozycja smakowa jest trafiona w dziesiątkę. Wszystko zaczęło się od filmiku, na którym zobaczyłam składniki i prostotę wykonania. Już wiedziałam, że trzeba będzie spróbować.
Oryginalny przepis znajdziecie tu.

Lody z awokado, czekoladą i miętą
Składniki:
  • 2 duże dojrzałe awokado (pokrojone w kostkę)
  • 1/4 szklanki miodu
  • 1/4 szklanki mleka kokosowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu miętowego (dałam kilka listków świeżej mięty, w przypadku lodów dla dorosłych świetnie sprawdzi się też np. likier miętowy)
  • szczypta soli morskiej (dałam różową himalajską)
  • posiekana gorzka czekolada (u mnie 50 g)


Awokado zmiksować z miodem, mlekiem kokosowym, solą i ekstraktem lub miętą na gładką masę. Wymieszać z posiekaną czekoladą.

Masę przełożyć do pudełka po lodach lub keksówki. Mrozić minimum 2 godziny. Przed podaniem wyjąć z zamrażarki, by lody nie były zbyt zmrożone.


17 komentarzy:

  1. ciekawa jestem tych lodów! :) ostatnio w kółko jem te z banana, truskawki i jogurtu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pysznie. Polecam spróbować tych z awokado! :-)

      Usuń
  2. Tak tak Ewo!
    Lody mogę jeść zawsze.
    Wspaniała propozycja stoi przed moimi oczami.
    I dusza się do nich rwie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Amber, spróbuj, spróbuj, cudownie zielone są :-)

      Usuń
  3. Lody wyglądają mega kusząco!! A że u nas (w sensie u mojej córki) miłość do lodów zapanowała i dodatkowo uwielbia awokado, chyba się skusimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, bo warto! Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  4. Lubię awokado, ale lodów z nim jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki maja piękny koloroek :) nigdy nie jadłam awokado na słodko, musze kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor jest cudnie wiosenny, a lody pyszne. Spróbuj koniecznie! :-)

      Usuń
  6. Ciekawy przepis, zapisuję...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie! Pozdrawiam :-)

      Usuń
  7. Bardzo oryginalna receptura :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jemy lody domowe baardzo często a z awokado jeszcze nie robiłyśmy! Wyglądają prześlicznie :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic